Piratkläder

22 maj 2009

Fick min lila supertröja igår. Äntligen! Det var kärlek vid första ögonkastet och vi har numera inlett en mycket intim relation. Jag har däremot planer på fler partners – någon måste ju hålla mig sällskap när min nyvunna kärlek är i tvättkorgen …

Seriöst, tröjan är urläcker och lyckas på något magiskt vis etablera sig som ett av mina favoritplagg helt i nivå med alla andra funky japantröjor jag plockat på mig under mina upptäcksresor. Falkvinge uppmanar os att bära piratlila inför valet, men jag behöver knappast uppmanas. Jag vill ha på min jämt!

Om tröjan hade varit ätbar hade jag mumsat i mig den kärleksfullt vid det här laget. Vilket leder mig utsökt in på en självklar fråga – när kommer piratbutiken att lansera piratgodis? Salta dödskallar och choklad-guldmynt med P-loggan på, någon? Och inför strandsäsongen vore inte piratparasoll och lila frisbees fel! :-)

Kommentera

